söndag 23 mars 2014

På tu man hand

Idag åkte jag och tvååringen på egna äventyr.

-Höns har tittats på och kuckelikun har kukelikuats
-Stadsparkens nya lekplats har provlekts
-Överlastad brunch på Mejeriet har ätits
      Mejeriet är Lunds mesta rockkonsertlokal där jag klättrat runt sedan jag kunde klättra samt som ung vuxen sett tidernas bästa konsert med Iron & Wine. Vi satt och åt buffé och tittade på discoboll och tvååringen kramade sin mamma så innerligt att hela hon smälte
-Bio har tittats på för första gången i livet för den kortaste i sällskapet 
Pinofilmen fick fem hallon av fem möjliga. En treåring välkomnade oss när vi klev in i den lilla salongen med ett: "Du kan sitta här!" till Finn, pekandes på sätet framför henne. Efter bion balanserade hon och tvååringen på en schysst mur. De höll också varandra i handen. Hjärta smälte igen. Hennes föräldrar var mycket rara ärtor, de skrämdes inte bort av att jag berättade om vår freakiga livssituation utan gav mig istället sitt nummer och ville umgås igen. Kan ha varit mitt extremt charmiga barns förtjänst. Äh, jag är också rätt gullig. Luftballongsformen accentuerar mina gröna ögon.

Tackar för den fina dagen. Behövde den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar