onsdag 5 september 2012

Ingen överraskning

Jag har gjort det igen. 
Snuvat mig själv på en present. 

Så här var det.
Jag har den senaste tiden intresserat mig för matskribenten Lotta Lundgren (vi gjorde till exempel härom helgen hennes fantastiska vårrullar med honungsmelon, jordnötter salladslök och andra otippade grejer i - himmelska). Därför köpte jag hem hennes kokbok genom Adlibris i morse och berättade det för maken. 

Han svarade buttrare än vanligt.
Tydligen för att han hade tänkt köpa den till mig.
Jag kan väl inte hjälpa att han är lite långsam alternativ att jag hastar till det? Synd på den presenten, han hade ju verkligen prickat rätt. 

Jag nämnde att det har hänt tidigare. Det skulle kunna vara så att jag sade till Magnus i advent för några år sedan att jag önskade mig två filmer i julklapp och sedan bara några dagar innan jul köpte dem helt själv. Besvikelsen delade vi båda. 

Jag är i alla fall peppad på att laga grejer ur kokboken, vårrullarna var ju extraordinära.

Sonen sover förresten, men efter lunchen tänkte jag läsa lite mer för honom. Mer om det en annan gång.

Över och ut!

4 kommentarer:

  1. Då kan du få en länk i present av mig:
    http://hemmafru.taffel.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sampe :) den finns som länk i inlägget också, ordet vårrullar är porten dit. Många tack för middagen i söndags förresten! Det är alltid enlyx att få äta din mat! När kommer din kokbok?

      Radera
  2. Hihi, känner igen det där och den där vill jag också ha!! Lyssnade på Lottas sommarprat i somras. Hon var ju så himla bra och har en skön matinställning! Jag vill vara som Lotta =) Ska nog sätta upp den på julklappsönskelistan, om jag inte hinner köpa den själv innan. Jag har lite mer pli på mig själv när det gäller kokböcker, läseböcker måste jag köpa/låna direkt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lotta verkar rysligt rar! Rolig, smart & klok samtidigt. Om du vill höra mer av Lotta så kan du lyssna när hon blir intervjuad i Värvet, en man som heter Kristoffer Triumf intervjuar folk som på olika vis jobbar med underhållning. Intervjun påminner om sommarpratet. Det är pogram 18, på den här sidan: http://varvet.libsyn.com/
      Jag har tills i somras knappt lagat mat ur kokböcker och innan det varit extra oinspirerad med att laga mat. Först av gravidillamående och sedan av trötthet. Men de senaste månaderna tycker jag att det är skoj igen, inte ALLA dagar, såklart men mycket oftare!
      Jag lovar att uppdatera dig när jag fått den och provlagat något! Hörs snart igen! <3

      Radera