tisdag 25 september 2012

jag HJÄRTA teckensånger

Som jag tidigare berättat så ÄLSKAR min son när man sjunger och gör rörelser till för honom. Han skiner upp ännu mer än vanligt och tittar intensivt på varje viftning.
Jag tänker nu att kunde vara roligt för oss båda att variera komma med någon ny. Jag hittade den här: En liten båt. Har redan tidigare tänkt att det skulle vara roligt att lära sig lite teckenspråk. Nu har jag min chans!
Men jag får nog passa mig så att Finn inte får en omåttlig längtan att ge sig ut på sjön, nästan alla sånger jag sjunger innehåller ju hav, sjö och fisk. (En kulen natt, En liten båt, Kalle Teodor och så vidare)
Om jag varierar med den här: Jag bygger en bil, så kanske han förblir en landkrabba.

Är man sugen på att lära sig fler sånger med rörelser så är det bara att söka på Sånghatten på Youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar