torsdag 6 september 2012

Läkarchock

Idag är jag varken frisk eller sjuk (spänningshuvudvärk, illamående, migrän kanske?). Det halvbästa av två världar. 

Men Findus har haft en glad dag som vanligt, även om sovandet blev lite förskjutet. Han hade 6-månaderskoll på BVC och allt så prima ut. Läkaren skrämde dock vettet ur honom. Stor och bullrig hoppade han fram bakom dörren (det upplevdes så för en som är 72 cm lång) och Finn brast i gråt. Just det, han är hes också och snorig men i övrigt pigg. Hesheten låter dock underlig på en bebis, jag förknippar det mer med bakfulla studenter. (Inga namn nämda).
Återigen inga böcker lästa men väl lite sånger sjungna med rörelser. En kulen natt och I ett hus vid skogens slut. Finn älskar det! Jag känner mig till och med lite tråkig när jag sjunger sånger som inte har rörelser. Därför hittade jag härom dagen på rörelser till Nyss så träffa jag en krokodil

Kommer jag på finurliga rörelser till någon annan rörelselös sång så lovar jag berätta om dem. 
Hoppas att du har en fin kväll. Nu börjar den här lilla familjen helg. Väldigt, väldigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar